Second part Thailand

21 augustus 2017 - Chiang Mai, Thailand

Na Simon en Leon te hebben zien vertrekken ging de reis weer alleen verder. Eerste bestemming Koh Sok. Een schitterend nationaal park waar ik een aantal andere Nederlanders ontmoette om uiteindelijk een gezellige tweedaagse tour te doen. Onderdeel van de tour was een overnachting in een bungalow op het water. Een geweldige ervaring waarbij ik al snel vergat hoe slecht en hard mijn bed was door de adembenemende omgeving. Overal waar ik om mij heen keek zag ik enorme bergen en een schitterend meer dat leek op een spiegel. Heerlijk rustgevend en een mooi stukje van de schepping! Na een jungle trek, wat wildlife te hebben gespot en een verfrissende duik te hebben genomen was het tijd om afscheid te nemen van de vriendelijke en gezellige mensen en ben ik naar een plek vertrokken waar ik verwachtte een nieuw duikavontuur te beginnen. Maar ik kwam na een uurtje door het dorp slenteren,er al snel achter dat alles gesloten was wegens het regenseizoen (research/voorbereiding niet mijn sterkste eigenschap). Even een tegenvaller maarja als je aan het reizen bent is de teleurstelling maar één seconde en ben ik snel doorgereisd naar Krabi waar ik iemand zag die ik al eerder had ontmoet in Bangkok tijdens een fietstour. Uiteraard een Nederlander want momenteel (vakantietijd in NL) stikt het hier van de Nederlanders.

Krabi een wat toeristische plek gelegen aan zee bleek een prima plek te zijn om een scootertje te huren, te genieten van wat uitzichten, een loodzware trap met 1250 traptreden omhoog te bezoeken en uiteraard de start van de Premier Leaque te kijken. Na lekker te hebben ontspannen en te zijn uitgerust besloten we om met een groep Nederlanders te vertrekken naar Koh phi phi. Een schitterend eiland zoals je ze op de plaatjes ziet. Op sommige stukken een lichtblauwe heldere zee met witte stranden en gezellige uitgaansgelegenheden. Niet voor niets dat hier meerdere films zijn opgenomen. En als je dan toch op het eiland bent dan ook maar meteen met ze alleen de film kijken die hier is opgenomen (de naam hebben jullie nog te goed) Na wat strandfeestjes, pool party's en wat slechte avondjes te hebben geslapen was ik er eigenlijk wel weer klaar mee en heb ik afscheid genomen van de groep om vervolgens te vertrekken naar Ko Lanta om even lekker alleen te relaxen en het vervolg van mijn route te plannen. 21 augustus moest ik namelijk het land uit wegens het verlopen van mijn visum. Na lang overwegen het besluit genomen om niet naar Myanmar te gaan en wat langer te verblijven in Thailand. Maar ik moest nog steeds het land uit voor 21 aug. dus ben ik teruggegaan naar Maleisië voor een visarun.
Met andere woorden: de grens "snel" over voor een nieuwe stempel in mijn paspoort om uiteindelijk dezelfde dag weer terug te gaan naar Thailand. Bij het regelen en uitleggen van mijn busticket naar Maleisië werd ik al wat lachend aangekeken en mompelde ze wat in het Thais maar goed, toch maar vertrouwt op de goedheid van de Thaise gemeenschap. Na een korte busrit kwam ik bij de grens aan en heb ik 2 uur in de rij gestaan voor een nieuwe stempel in mijn paspoort. Maar ja je voelt hem al aangekomen, niet welkom in Thailand voor een twee keerde tenzij ik een nacht in Maleisië zou verblijven om vervolgens terug te keren aan de grens. Dus snel opzoek naar een slaapplek om de de volgende dag opnieuw de naar de grens te vertrekken. Helaas opnieuw in de immigratie rij moeten plaats nemen en dit keer was het 3 uur lang. Maar goed uiteindelijk na een omweg was het de moeite waard en mag ik officieel tot 19 september in Thailand blijven. Eenmaal aangekomen op mijn bestemming in Thailand (Krabi-Aonang) had ik de volgende dag een vlucht staan naar  Chiang Mai (Noorden Thailand). Maar door onoplettendheid en gemakzucht heb ik mij verkeken op de vertrektijd en kwam ik te laat voor mijn vlucht. Dus weer terug gegaan naar Krabi naar wat vrienden die ik had ontmoet (Leidenaar en twee Maleisiërs) om een gezellige avond te hebben om de volgende dag een nieuwe poging te doen om te vertrekken naar Chiang Mai. En het spreekwoord: een ezel stoot zich niet tweemaal tegen dezelfde steen was gelukkig van toepassing, waarna ik uiteindelijk veilig aankwam in Chiang Mai.

Van 21 augustus tot 7 september verblijf ik nog in Thailand om uiteindelijk te vertrekken naar Nepal voor mijn laatste avontuur.

Ciaooo Ezra!

1. Tante Corrie en ome Piet:
    21 augustus 2017
    heel mooi verhaal weer Ezra, hou goed he
  2. Ds. J. Smit:
    21 augustus 2017
    Het natuurschoon moet ongetwijfeld indrukwekkend zijn. Bij het zien van al het duister van allerlei afgodstempels gun je hen vast en zeker beter licht. Van harte nog goede weken en goede ontmoetingen toegewenst! Wie weet ... een broeder of zuster met wie je van harte over de Redder kunt spreken. Hartelijke groet, ds. J. Smit
  3. Opa en oma van der Linden:
    22 augustus 2017
    Die Ezra, maakt wat mee zeg leuk zover van huis steeds weer Nederlanders te ontmoeten. (of niet)We sluiten ons aan bij de woorden van de pastor heb nog een goede tijd in de vreemden.

liefs opa en oma
  4. Opa en oma van der Linden:
    22 augustus 2017
    Leuke video alles wat aanschouwelijker!

groetjes opa en oma.
    Had al een reactie geplaatst maar zie die er niet bij staan,Foutje bedankt.
  5. Atie Smit:
    22 augustus 2017
    Hallo Ezra, dank weer voor het delen van je reisavonturen! Je leert heel veel deze reis: Naast de kennismaking met andere culturen lees ik ook in je verhaal, dat je steeds meer jezelf leert kennen... Een heel fijne, leerzame reis verder! Shalom! Atie Smit
  6. Koen en Marja Bregman:
    Ha Ezra, welkom thuis!
  7. Tante Corrie en ome Piet:
    7 oktober 2017
    Welkom thuis Ezra, wat een reis geweldige foto`s
    een Hartelijke groet aan Jan Simon en Ezra.
  8. Atie Smit:
    Welkom thuis, Ezra!
    Hartelijk dank dat je ons door je sappige verhalen mee hebt genomen op je lange reis door veel voor mij onbekende landen.
    Shalom!