Maleisië 2.0

30 mei 2017 - Thành phố Hội An, Vietnam

Liggend op het strand van Hoi An (Vietnam) zonder zon is het tijd voor het volgende reisverslag. Na fantastische dagen op de Perhantian island te hebben gehad kwamen we aan op het vaste land en besloten we een kamer te boeken bij een Guest house. Super aardige eigenaar Ewan met drie geweldige kinderen en zijn vrouw die goed voor ons zorgde. Ewan die ons zelfs uiteten nam en trakteerde op gratis ontbijt, wat tegelijkertijd wel een beetje vreemd aanvoelde. Maar goed we zijn Nederlanders dus oké. Ook wist hij nog wel een adresje voor een kapper. In het begin een beetje terughoudend maar goed hij had mijn vertrouwen al gewonnen dus me uiteindelijk maar overgeven en me half kaal laten scheren. Na flink te zijn gekortwiekt stond ons die nacht nog een verrassing te wachten ; bedbugs! Beestjes die in je bed zitten en je maar al wat graag bijten. Helaas was het de volgende dag flink jeuken maar uiteindelijk een nieuwe kamer gekregen zonder bedbugs en een goed werkende airco. Na een redelijke nachtrust was het tijd om afscheid te nemen van ons gezellige reisgezelschap en de volgende dag zelf  afscheid te nemen van Ewan en te vertrekken naar Borneo.

Na een korte vlucht hebben we dezelfde avond nog wat plannen gemaakt voor 6 dagen in Borneo. Als eerste stond het beklimmen van de Mount Kinabalu op het programma. Helaas kwamen we er al snel achter dat de prijs van € 350 iets te veel was voor een stukje lopen. Dus besloten we om zelf een gratis jungle trek te doen. Kort en netjes samengevat in de woorden van Simon: Wat is dit voor route dan, ik heb niks gezien ik kan nog amper lopen, heb bijna kramp en het ergste is dat ik me weer heb laten overhalen door jou om heel de middag te gaan lopen. Stiekem toch wel een beetje lachen, maar goed na een hersteldag besloten we om naar het oosten te vertrekken richting Sandakan waar we Oerang oetans hebben gezien in het "wild". Een speciaal project wat is bedoeld om de orang oetan te beschermen en uiteindelijk weer terug te laten keren naar de volledige vrije natuur. Een geweldige ervaring en dit keer gelukkig niet gebeten.

Omdat Borneo bekend staat om zijn geweldig mooie natuur besloten we de volgende dag deel te nemen aan een tweedaagse river cruise. Een cruise waar het zien van olifanten veel verschillende vogelsoorten, wilde orang oetans en het zien van neusapen werd beloofd. Na een middag rond dobberen op het water hebben we we 1 aap gezien en een vogel.  Daarom keken we uit naar de nacht jungle trek waar we wederom lekker voor werden gemaakt en de beloning mocht er zijn. Na maar liefs één uur lopen hebben we één vogel gezien. Dat was echt de moeite waard. Helaas was het niet zo spectaculair als we hadden gedacht, maar ja je kan niet alles hebben.

Helaas moesten we ook het duiken laten schieten door een flinke verkoudheid, en hebben we de laatste dagen gerelaxt om uiteindelijk afscheid te nemen van het fantastische Maleisië en te verrekken richting Ho chi Minh city (Vietnam).

Ciaoo Ezra & Simon ;)

1. Tante Corrie en ome Piet:
    30 mei 2017
    Geweldige belevenis jongens, mooi verhaal.
    Houd jullie Goed, groeten van ons!
  2. Jaap en Lisa:
    Ha mannen,

Leuk om weer een verhaal te lezen! Jammer van de tegenvallende activiteiten maar er komen vast nog mooie avonturen aan! Enjoy!

Gr. Jaap en Lisa

P.s. Siem... de olijfboom staat te shinen hoor! Nogmaals bedankt xxx
  3. Atie Smit:
    30 mei 2017
    Hallo Ezra en Simon (het valt me nu op, dat jullie allebei een Bijbelse naam dragen!), Wat jullie zien is prachtig!! De schepping is overweldigend mooi! En wat een imposante skylines van grote steden, dat is het andere uiterste. Veilige reis verder, shalom vanuit De Schuilplaats, Katwijk, ook van mijn man de hartelijke groeten! Atie Smit
  4. Alie van Duijn:
    31 mei 2017
    Prachtig verhaal weer Ez! !! Je wordt er goed in!
    Veel plezier in Vietnam...enne ...Máxima is er ook! Gezellie!
  5. Opa en oma van der Linden:
    31 mei 2017
    Mooi weer het een en ander over jullie belevenissen te lezen, we hebben kort geleden een documentaire gezien over de opvang van orang oetangs op Borneo een levens werk van een Nederlands stel het was indrukwekkend Vietnam is weer even wat anders jullie kunnen Maxima nog tegenkomen die is rond de hoofdstad op werkbezoek. We wensen jullie nog een fijne en mooie tijd om van natuur en cultuur te genieten.Liefs en tot horens.
  6. Ezra:
    1 juni 2017
    Slaapt maxima ook in een hostel dan? Zou wel gezellig zijn
  7. Martin en Karin:
    1 juni 2017
    Geen grapjes he, op deze serieuze blog -:). Hoewel, ze is wel van het microkrediet.
    Nog wat foto's erbij en een (spectaculair) filmpje zou ik wel aardig vinden
  8. Martin en Karin:
    1 juni 2017
    Ik heb niets gezegd....... Ik zie de foto's nu pas.
    Wat een mooie kleurrijke foto's. Vooral die met die lampionnen.
  9. Opa en oma Hoek:
    2 juni 2017
    Leuk om weer iets van jullie te lezen,goed gedaan Ezra en mooie foto's Simon.
    Wat een prachtige natuur en wat zijn jullie bevoorrecht om dat allemaal te
    mogen zien!! Geniet ervan, liefs van ons.
  10. Adri en nel:
    2 juli 2017
    Zeer leuk veel succes verder op jullie reis.