Nieuw-Zeeland

10 november 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zo, daar zijn we dan!

Na een rustige vlucht van dik 12 uur zijn we aangekomen in Auckland.

Gisteren onze laatste middag doorgebracht in ons hotel in Los Angeles. We hebben de hele dag met smart de verkiezingen gevolgd, was ook erg jammer toen we om 6 uur s'avonds weg moesten terwijl de uitslag nog niet bekend was..

Aangekomen op het vliegveld zijn we naar de balie van Air New-Zealand gegaan om in te checken. Toen we daar in gesprek waren met Bonnie de baliejuffrouw, vroeg ze zich af waar onze visa's waren.

Neeeeeeeeeeeeeee toch..

Wij waren er niet van op de hoogte dat vóórdat je in Nieuw-Zeeland aankomt, je je Australische visa al in orde moet hebben zodat ze zeker weten dat je het land ook weer verlaat. Dikke pech. Gelukkig bood ze zich aan om het te gaan regelen. Zou een half uurtje gaan duren, dus wij een bakje koffie gehaald en gaan kaarten. Ik 2 keer gewonnen, joepie.

Na een half uur terug gegaan naar Bonnie, die ons te melden gaf dat ze geen meter vooruit was gekomen door het ontbreken van een "personal identification number". Wij ID-kaarten erbij gepakt, waar het BSN ook op staat, en dit was voldoende. Eerst kreeg Simon zijn boarding pass en visa, toen Ezra, en toen ik, al duurde dat wegens onbekende redenen een flink stuk langer dan bij de andere twee. Hartslag van 300 gelijk, maar eind goed al goed. Omdat we zo lang moesten wachten waren er ook geen kosten aan verbonden, dat was tof van Bonnie.

Ik heb prima geslapen in het vliegtuig, Ezra redelijk, en Simon niet. Die ligt nu ook voor pampus op zijn bed. Wij ook trouwens, maar wij zien er op zijn minst nog levensvatbaar uit haha. We kregen op onze vliegtuig tv's wel midden in de nacht bericht dat Trump de winnaar was geworden van de presidentiële verkiezing, net zoals ik en Simon voorspeld hadden. Hierdoor zal Ezra volgende keer in de kroeg trakteren!

Deze stad doet een beetje aan als een mengelsmoes van allerlei landen en plaatsen.
Zo op het eerste gezicht lijkt het San Francisco met al die heuvels, maar dan met een Brits/Hawaiiaans ogende bevolking, en Nederlands weer met een lekkere Kattukse woei. Het ziet er prachtig uit.

Wat ik persoonlijk nog het mooist vind aan dit land, is dat we nu in principe ondersteboven staan. En dat we verder weg van al onze familie en vrienden verwijderd zijn, dan we ooit zullen zijn!

Tenzij m'n droom om Marsman te worden werkelijkheid word, maar eerst maar even deze reis overleven.

We verblijven bij een Aziatisch vrouwtje (nog geen selfiestok gesignaleerd) thuis. Een soort home-stay, zonder naam. Als je het op wilt zoeken, het adres is 397 Lake Road, Auckland. We zitten net buiten het centrum waar de wolkenkrabbers staan. De slaapkamer is het meest luxueuze verblijf dat we tot nu toe in ons prille reisbestaan zijn tegengekomen. Het is ruim, we hebben allemaal ons eigen bed, en er staat een hoekbank!

Morgen gaan we de auto ophalen, en dan gaan we de dag erna richting de Bay of Islands voor weer een denderend kampeer avontuur.

Tot volgende keer,

Simon, Ezra en Jan
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Martin en Karin:
    10 november 2016
    Nou, dat is nog even spannend geweest.
    Nu staan jullie voor een nieuw avontuur.
    Veel plezier en geniet van dit mooie land.
  2. Jaap en Lisa:
    10 november 2016
    Wat een spannend moment lijkt me dat! Goooo Bonnie! Wat een topper :)

Het is inderdaad gek en tegelijkertijd bijzonder dat jullie zo ver weg van ons zijn.... weer even wennen maar dat komt vast goed! Slaap lekker, rust goed uit en veel plezier in N-Z!!

Xx
  3. Koen en Marja Bregman:
    10 november 2016
    Heerlijk jongens, weer grond onder de voeten! Inderdaad zo'n beetje aan het einde van de wereld!! Wij hadden hier bedacht dat jullie op een afstand zitten van 9x heen en weer naar Zwitserland, ha ha!
    En Jan, als jij droomt van Mars.........Siem kan je er alles over vertellen, die heeft ervaring!!
    Dat visumverhaal was even schrikken, maar gelukkig zijn er nog mensen als Bonnie.
    Jongens, het tweede deel van deze fantastische reis gaat beginnen. Heel veel plezier, rijd voorzichtig aan de "verkeerde kant" van de weg! Wij gaan weer allemaal meegenieten met dit mooie avontuur!
    Groeten vanaf Mars!
  4. Jan Sr:
    10 november 2016
    Je naam kwam zeker op de lijst voor met wegens liederlijk gedrag tijdens een intercontinentale vlucht geblokkeerde reizigers. Sorry daarvoor...
  5. Martin:
    10 november 2016
    En nu kunnen kunnen jullie zingen: My Bonnie is over the ocean :-)
  6. Gerrit:
    10 november 2016
    Ik moest gelijk denken aan "The Bonnie Situation".

Lekker genieten mannen! Stay safe!

Love from Leiden,

XXX
  7. Alie van Duijn:
    10 november 2016
    Ben jij datzelfde jongetje Jan, dat niet wilde fietsen..want te eng....dat wel op zijn skelter naar de visserijschool zou rijden.....meest dicht in de buurt middelbare school...die nu gewoon in Nieuw Zeeland is!!!...en voorlopig heel hard geniet met twee dierbare vrienden..en voorlopig nog niet thuiskomst??? Whahaaaaa! Ik kan het nog steeds niet geloven@

Enniewees..heel veel plezier in kiwiland!!! Dikke kus van mij.♡♡♡
  8. Opa en oma Hoek:
    10 november 2016
    Mannen, fijne weken op dit eiland,dat nu onder of boven ons zit.
    Geweldig dat wij mee kunnen genieten van die prachtige verhalen
    en foto's . Veel plezier en liefs,oma. P.S opa is in Wit-Rusland.
  9. Petra:
    10 november 2016
    Never a dull moment...!! En wat schrijf je dit mooi beeldend op! We hebebn al met Google streetview gekeken waar jullie uithangen. Top reis mannen!!
  10. Tante Corrie en ome Piet:
    11 november 2016
    Hallo jongens , weer genoten van jullie verhalen
    op naar nieuwe avonturen in Nieuw Zeeland
    hartelijke groeten van tante corrie ome piet